Към съдържанието


Дизел или Бензин

- - - - - Сблъсък дизел бензин икономия разход поддръжка

  • Не можете да публикувате нова тема
  • Please log in to reply
56 отговора на тази тема

#41
plmen88

turbojet - При 5 клапана на цилиндър (срещу два) е нормално да е по-голяма.

#42
ilia gaberov

каде ги виде тея 6000 бона :ag:

#43
milen.stefanov

milen.stefanov

    Ultimate

  • Мнения: 523
  • Стил: Aero Move
  • Репутация: 1144

Виж мнениетоturbojet написа:

каде ги виде тея 6000 бона

Ей тука... Както казах- успех с икономисването от гориво...



#44
ilia gaberov

Виж мнениетоmilen.stefanov написа на 15 април 2012 - 00:00 :

Ей тука... Както казах- успех с икономисването от гориво...



ми това като го гледам няма ништо общто с темата :)
http://vw.testdrive....-1.8T150Hp.html http://vw.testdrive.....9TDI150Hp.html

#45
milen.stefanov

milen.stefanov

    Ultimate

  • Мнения: 523
  • Стил: Aero Move
  • Репутация: 1144

Виж мнениетоturbojet написа:

ми това като го гледам няма ништо обшто с темата
Сериозно- няма общо ? Нали печката има голямо предимство с ниския разход- я сметни кога ще ги спестиш от ниския разход тея 6 бона горница дето ще дадеш в магазина и пак ми обяснявай колко е изгодна нафтата...
Сещам се за няколко модела коли на които мога да сложа ГИ за много под 3 бона и да си запазя гаранция на колата... Сега сметни кога ще спестиш 3 бона от нисък разход докато аз си зареждам газ на 1,30, а ти нафта на 2,60 :ae:  И къде отиде тогава ползата от дизел на личния автомобил, че ми убягва ?

#46
ilia gaberov

Човече ти нормален ли си хич неми дреме за твоите 6000 10000  20000 бона.
Тук се спори за дизел или бензин а не за пари.
Ако ги имаш харчи ги със здраве :)

#47
Buxpo

Buxpo

    Starter

  • Мнения: 20
  • Стил: Aero Move
  • Репутация: 123
Това е вечния въпрос както редица подобни спорове
За всеки е различно един иска едно друг друго за това кой каквото иска да кара въпрос на вкус
Разбира се всеки ще си защитава свойто и ще казва че е по добро ,за това в такива спорове няма  почти чисто обективно мнение освен ако не сте критик от някое списание дори и така да е пак ще предпочитате едно от двете  
Аз не виждам смисъл в това освен някой да си покаже рогата и да изтъкне защо едното е по добро от другото ,но в края на краищата се получава един безкраен спор за нещо което е напълно безмислено
:cheers:

#48
ilia gaberov

Buxpo,

Напълно си прав този спор дизел или бензин никога не е бил решен и ще си остане не решен. НАЙ ДОБРЕ Е ВЕЧЕ ДА СЕ ЗАТВОРИ ТЕМАТА :)

#49
Beatfan

Напротив, точно дискусията в тази тема реши спора. Искаш ли да обобщя?

1. Дизелов автомобил си заслужава инвестицията само ако навърташ стотици хиляди километри годишно и изкарваш пари чрез него, примерно - бус, ван и.т.н.
2. Ако ще купувате дизелов автомобил, трябва да е нов, защото е напълно възможно да имате проблеми с поддръжката му иначе и да изхарчите доста пари. Като цена, дизелаците са няколко хиляди лева по-скъпи от бензиновите в същия клас. Това автоматично ни връща на точка 1.
3. Дизелов автомобил е изгодно да се кара само в извънградски условия. Разходът му в градска среда е доста висок или колкото на бензиновите. Пак се връщаме на т.1
4. Дизелов автомобил не може да се кара с алтернативно гориво (или е изключително сложно и скъпо) с всичките негативни последици от това.

Аз поне това разбрах от всичките различни мнения до момента. Доволен съм, че съвпада и с моето мнение. Имате още време за заключителни думи по темата. По-късно днес ще я заключа :)

#50
Mirgogo

Mirgogo

    S.T.A.L.K.E.R.

  • Мнения: 2947
  • Стил: Aero Move
  • Репутация: 7169

Виж мнениетоturbojet написа на 15 април 2012 - 00:17 :

Човече ти нормален ли си хич неми дреме за твоите 6000 10000  20000 бона.
Тук се спори за дизел или бензин а не за пари.
Ако ги имаш харчи ги със здраве :)

Ами какви са критериите, по които се купува даден автомобил? Мисля, че цената и поддръжката са основните неща. Дори и тези с многото пари пак се съобразяват, че иначе ще станат от тези с малко - като нас!
Вярно, в България богаташчетата не мислят много за поддръжката, познавам един, дето си купи някакъв звяр - огромен джип (не помня марката) и сега не го кара, защото "джобът му нещо много бързо отънявал, когато го кара" - негови думи.
А моето мнение? Бензин! Заради алтернативите. Друго си е да си караш и като ти свърши едното гориво да минеш на другото. При дизела какво правим в такъв случай? Леле, не дай си боже да ти свърши нафтата, страшно е!
Аз не съм привърженик на големи коли, с мощни двигатели. Даже гледам да е под 100 коня, защото не ми се дават грешни пари за данъци. Карам Пежо 405, 1.6 бензин ( на газ, естествено), карбуратор и съм съм си доволен. Най-вече, защото много неща мога да си ги оправям сам, а не като дигнеш капака и да видиш отдолу все едно още един капак, ама дето не се отваря. :ag: . Да, не е от най-икономичните, все пак си е голяма и тежка, ама си ме вози идеално!

#51
milen.stefanov

milen.stefanov

    Ultimate

  • Мнения: 523
  • Стил: Aero Move
  • Репутация: 1144

Виж мнениетоturbojet написа:

Човече ти нормален ли си ...
Тук се спори за дизел или бензин а не за пари.
Явно аз съм напълно нормален (жена ми друго мисли, ама :ag: ), а лудият си ти в случая...
При избора на автомобил всичко, ама ВСИЧКО е въпрос на пари- дори 2 цола по-големи джанти и гуми сериозно влияят на разходите по колата... Каква е ползата от ниският разход като ще трябва да платя бясна цифра отгоре в магазина ?  И тея няколко хиляди горница ще ги избивам 60-80 000км. поне- значи докато е гаранционна колата ще спестя 2-3 бона максимум... Само като се сетя как новите модели с турбо (без значение горивото) имат навика "съвсем случайно" да хвърлят турбина малко след гаранцията не ти искам икономията от гориво- гадната духалка струва тъкмо 2-3 бона... И се оказва, че икономията от ниският разход за всичките 120-150 000км. се изпарява в един единствен момент...

Дизел на служебен автомобил дето върти много км. на година- да, там излиза сметката... За офроуд автомобил- необходимост е... За 2+ тона лимузина на шефа дето пътува само извън града по бизнес и също върти много км.- пак горе-долу излиза сметката... Ама за лично ползване, особено с много км. в града просто не си заслужава инвестицията... Разумният избор за личен автомобил е бензин с ГИ с течна фаза- пак е по-евтино от дизелов модел, а разхода е под този на печката като пари...

#52
GDSP

GDSP

    Professional

  • Мнения: 116
  • Стил: Aero Light
  • Репутация: 87
@milen.stefanov говориш глупости,моята кола е на 90000 км и дотук съм сменил само накладки и гуми(изключвам маслен филтър и масло).Никакви проблеми по двигателя нямам.

#53
Dove80

Dove80

    Basic

  • Мнения: 34
  • Стил: Aero Move
  • Репутация: 296
Дизел или бензин? Доста постове се изписаха но някой знае ли че двутактовия бензинов двигател има най-висок КПД? Е, има си недостаъци но в крайна сметка си остава с най-високото КПД. За да се премахнат някой от неговите недостатъци тогава се създадде и този на четиритактовия.

#54
BaiHoi

BaiHoi

    Basic

  • Мнения: 26
  • Стил: Aero Move
  • Репутация: 35
Мхммм, цяла Европа от години предпочита дизеловите двигатели пред бензиновите, само в България сме си надвили на харча и си тачим бензинките. ;) Да кажеш, че градски автомобил на дизел, е горе-долу сравним като разход с бензинов, си е меко казано - недомислие. Да, ако ще се газифицира или метанизира /има ли такава дума?!/, съм съгласен с предимството да си вземеш такъв. Но, защо тогава не кръстихте темата - "Дизел или газ", да речем?! А тя, доколкото виждам, е - "Дизел или бензин".
Съвременните дизелови двигатели, отдавна са "оперирани" от детските си болежки - тракане, мудност и неприятни миризми. Дизеловият двигател, има по-голям КПД, издържа повече километри без основен ремонт от бензинов такъв, защото работи на по-ниски обороти. Отделно, има по-малко елементи за чупене /най-просто казано/, да речем, не сменяш свещи, кабели, бобини на всеки десетина хиляди, по-добро смесообразуване и горене.
Основният проблем за нас българите с дизелО, идва от това, че тъй като дизеловите автомобили са повече карани, когато идват при нас /точно поради горните си предимства/, идват полуубити и като се наложи да смениш дюзи или турбо, овикваш орталъка. Иначе всичките са на по 130К... :cry:

#55
aleksei912

aleksei912

    Starter

  • Мнения: 17
  • Стил: Aero Light
  • Репутация: 19
като гледам тук сте едни разбирачи........аз имам и бензин и дизел,форд фиеста 93г. бензин-харчи около 5 извънградско,и ситроен c 3 ,купен чисто нов от магазин(на 5 години в момента)дизел-извънградско 4.и двете коли си имат преимущества и недостатъци.обаче ,спора или сблъсъка по точно е безмислен.не знам как сте гласували  за точно тази тема.и накрая -абе кой тъпанар казва ,че  на дизел не може да сложи газ?и било толко  много скъпо?баси смешника  е този.на дизел газова уредба се слага мнооооогооо  отдавна.почети уважаеми опоненте и тогава пиши некви безумия.

#56
milen.stefanov

milen.stefanov

    Ultimate

  • Мнения: 523
  • Стил: Aero Move
  • Репутация: 1144
GDSP, всичко хубаво, ама тея 90 000км. колко са ? Дори и баба Жига не се плаши от тоя пробег... Независимо от годините мотора все още е в параметрите на гаранцията и е нормално да нямаш грижи... Чети по-назад- никъде не казвам, че дизела е лош избор от първия километър... Ще си говорим пак като стигнеш и прескочиш 150 000км... Да го купиш от магазина и да го караш докато е гаранционен не е критерий колко е изгодно- там нещата са на кантар... Важно е като свърши гаранцията какво се случва ;)


Виж мнениетоBaiHoi написа:

Дизеловият двигател, има по-голям КПД, издържа повече километри без основен ремонт от бензинов такъв, защото работи на по-ниски обороти. Отделно, има по-малко елементи за чупене /най-просто казано/, да речем, не сменяш свещи, кабели, бобини на всеки десетина хиляди, по-добро смесообразуване и горене. Основният проблем за нас българите с дизелО, идва от това, че тъй като дизеловите автомобили са повече карани, когато идват при нас /точно поради горните си предимства/, идват полуубити и като се наложи да смениш дюзи или турбо, овикваш орталъка. Иначе всичките са на по 130К...

При добра поддръжка всеки съвременен мотор без значение на горивото изкарва 500 000км. без грижи... Ресурса на двигателя е в пъти по-голям от нужното и не е от значение...
Ще ме извиняваш, ама дори и на Лада не съм сменял кабели, свещи и бобина на 10 000км. ;) На сегашната ми кола с която съм навъртял над 200 000км. тея неща се сменят през 50 000км. за мое спокойствие, не щото има нужда- досега не се е стигало до нужда от смяна... Нямам спомени някой познат с нова кола от магазина да ги е сменял тея неща докато е в гаранция- значи кабели, бобини и свещи изобщо НЕ са консуматив както ги изкарваш... Да, идва им времето да се сменят, но не се сменят заедно с маслото...
Прав си за основният проблем на дизела- пробега на който идват в БГ... Аз, както и поне 90% от народа не мога да си позволя кола от магазина която да карам 3-4г. (докато е в гаранция) и после да си взема следващата... Ако мога хич няма да ми пука какви са му проблемите на дизела- аз няма да ги видя... Аз и да мога кола от магазина няма да купя, но това е друга тема...

Да, ама тук се карат втора ръка коли- такъв дизел никога няма да доближа... 10+ годишна кола на 130 000км.- е повярвах им да знаеш :ag: Лично съм докарвал няколко коли от чужбина и дизел с пробег под 30 000км. на година е като бяла лястовица- всички знаят, че съществува, но са малцина тея дето са я виждали... 4 годишно комби- 230 000км., 6 годишна лимузина- 270 000км. (със сменяно турбо на 160 000км.), 4 годишен Голф- 250 000км.- всичките там се продаваха за смешно малки суми, а си бяха напълно наред колите и вървяха отлично... Всички в рамките на 15 000км. тук, с нашата хубава нафта и "добри грижи" от собствениците хвърлиха турбини, на една умря ГНП-то, другите имаха всяк'ви грижи по горивната система... Швабата/жабаря не е луд да ти продаде кола дето ще караш спокойно 100 000км. (е, продават и наистина читави коли, но цените са съвсем други)- той ти продава такава на която предстоят скоро тежки ремонти... При условията в БГ- коли 15-та ръка, голям пробег и гнусна нафта предпочитам да си карам на бензин, накрая сметката е с минимална разлика в полза на дизела... Ама се лишавам от "удоволствието" да се притеснявам кога ще рециклирам/сменям турбо, дюзи или ГНП, или кога ще ще се прецака някоя гадна демпферна част дето струва бесни пари, а изтърва ли я и се прецака цифрите стават 3-ни...

Дизелът си има предимства, но да го купиш на 300 000км. и да ти е икономично не се получава... Икономичен е докато е в гаранция- после е грозна картинка...

#57
Beatfan

Много почнахте да се повтаряте. Благодаря на всички и до следващата седмица. Весел празник и наздраве :P



Теми съдържащи: Сблъсък, дизел, бензин, икономия, разход, поддръжка